Torsdag Kväll

Hej hej igen! :)

Vilken seg dag det har varit idag.
Vart irriterad rätt länge över detdär med mötet.. :P Men men.
Jag åt jäättegod klass iallafall sen till Simpsons :) fast ett avsnitt 2½h senare^^
Är jättehungrig, så nu tog jag lite mera glass :) yum!
Blir alltid så superhungrig på kvällarna sen jag flyttade hit ;O kanske är för att jag äter faktiskt frukost :P eller nåt haha.
Magen vänjer sig väl vid att få mat oftare och då blir den hungriig.

Nu är glassen i skålen dock! Men det var suupergott :)
Vilade ett tag när jag kollade på simpsons. Skönt att ligga i sängen ett tag. Hade kunnat somna, trött som jag var. Ryggen mådde bättre av det också, men nu gör den ont igen =/ dock inte lika, men ändå.

Försökte hitta på någonting vettigt att göra, så jag kom på den bästa idén! :P haha.
Jag satte upp en "bluescreen" som bestod av min blå handduk och så fick Lillemor gå från ena sidan till den andra på den. Men när hon kom fram till slutet började hon gräva i den, för hon ville ju inte alls gå omkring där utan ville mycket hellre sova :)
Filmade med min digitalkamera som inte direkt är så hajp för att få så bra rörligt material som man arbeta med :P

Laddade in det på kameran i datorn sedan och importerade in det i After Effects.
Som jag anade så vart det alldeles för mörkt (handduken, som var mörkblå) för att det skulle kunna keyas =/ haha. vart typ mörkgrått i bild istället :P
Men man får ju försöka göra så gott man kan med det man har! :P

Tanken var att jag skulle ha som mål att lägga upp det färdiga resultatet här på bloggen när jag vart färdig med det, men så vart det ju inte riktigt^^
Blev tvungen att rotoshapea ut henne istället från bakgrunden och det orkade jag med... en liten stund :D
Först hade jag rotoshapeat utan att klicka i keyframe-rutan. Suck :P Så fick ju göra om alla de frames jag redan gjort. Men det var inte så jättemånga lyckligtvis, ca 10 styckna kanske.

Nu börjar mitt sova-program Medium snart :) om 10 minuter. Det ska bli jätteskönt att få lägga sig i sängen och vila ryggen! :)
Imorgon väntar nya äventyr!

Ha en bra kväll, godnatt!

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0