Modellering och Uv-mappning

Hejs!

Sitter i skolan för tillfället fortfarande. Jag har ont i högerbenet! ;O fast inte så överdrivet. Det känns som att jag har växtvärk. Förmodligen är det för att jag arbetar så mycket ;) haha. Nä men jag stödjer väl mest på det benet kanske eller nåt, omedvetet, när jag sitter och arbetar på datorn med mina uppgifter.

Idag har vi haft föreläsning på förmiddagen om modellering. Vi har precis startar med en ny kurs, Modellering. Det är kul! Men man hinner inte alltid med i förläsningarna då det kan gå liite för fort fram och det missas att sägas vad som görs ibland, typ. Men jag hänger med! Det går greaat!

Vi hade tre uppgifter att göra färdiga idag, dock hann jag inte med den första men de två sista hann jag med (Y).
Den första uppgiften var att modellera antingen en fjäril, en plan eller en fågel. Jag valde planet, men kom tyvärr en halvtimme försent så jag missade lite grann. Men jag gör klart det tills nästa lektion eller så. (Y). Vet inte om jag orkar sitta över så mycket imorrn då det är fredag, men på måndag blir det annars. yeaj!

På eftermiddagen, efter lunchen hade vi uv-mappning. Först skulle vi uv-mappa en tärning och sedan en jordglob. Först fick jag nåt fel på min kub och fick göra om den typ 5 ggr :D hah. Men sen gick det finfint! lade på en liten bump-map på det också.

Jordgloben tog ett tag innan det funkade bra och ordentligt :P Men sen gick det som smort! ;D
Nu ska jag iväg till biljardpalatset och dricka öl, Hejhej! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0