Upprop!

Goddag folk! :)

Idag var jag på upprop på Nackademin! Det gick bra :)

Hade satt klockan på 08:00 så jag skulle ha två timmar på mig att göra mig iordning. Duscha, sminka mig osv.
Somnade nångång vid runt 2 kanske, är lite svårt att somna några timmar tidigare när man är van att somna på natten.
Blev väckt av att det ringde, det var mamma som ringde 07:30 för att påminna om att jag skulle till uppropet :D
Mamma trodde det var klockan 9 jag skulle vara där.

Kunde inte riktigt somna om förren kanske 20-minuter senare, och då skulle jag ju snart upp. Alarmet går och jag klickar såklart den på snooze. Vaknade nästa gång av att det ringde och det var mamma igen. Klockan var 9 och det var ju lugnt då jag skulle vara på skolan kl 11. Trodde jag...^^

Kom snart på att jag skulle ju åka iväg runt 10 för att vara framme vid 11. Då fick jag bråttom upp! :P
Hoppade in i duschen, sminkade mig och klädde på mig.
Kollade sl runt 09:40, och då skulle jag inte behöva åka förren 10:22 för att vara framme vid skolan 10:48. Det var ju bra och så hade jag 12 minuters marginal med på att hitta skolan och hitta rätt sal och allt^^

Jag skulle skriva ner alla tiderna för tunnelbanan och bussen och ta med mig. Då upptäcker jag att jag kollat fel :P
Hade råkat kolla på tiden som bussen gick, inte när den kom fram :P = STRESS!
Kollade snabbt när det var jag behövde åka för att hinna i tid och det var 10:02. Då var klockan 09:52!
Så jag fick plocka ihop mina saker snabbt och sedan kuta iväg till tunnelbanan.

Springer nästan hela vägen ner och tycker att det faktiskt är riktigt skönt att springa. Behövde inte hela den biten ner, men gjorde det ändå för det var så skönt :D haha.
Kom på tanken att kanske börja springa på mornarna när man vaknat och sedan hem och duscha och äta frukost och fixa sig. Det skulle nog vara skönt faktiskt. Man lär ju få igång dagen på ett bra sätt då också :) Pigg lär man bli med.

Kom iallafall fram till skolan runt 10:42-10:44, bussen stannade precis utanför så det var skönt att inte behöva leta efter skolan :P
Gick in i entrén och hänvisades upp till 3:e våningen. Det stod redan en del folk där, samt att det kom en del fler fram tills att vi skulle gå in och sätta och i uppropningssalen. Alla förutom 3 som var antagna var på plats, dock kom 2 av dom 10-15 över (inte jag denna gången, HAH!) och dom fick sina platser ändå. Jag räknade under uppropet och vi är 12 tjejer i klassen, kul! Var väl en ca 5 reserver där på plats med, dock kom ingen av dom in. Jätteskönt att jag inte var reserv längre! :P :D Gud va stressad man hade varit då, och ledsen för att inte kommit in!

Vi fick information av rektor och lärare, schema och informationsblad och sedan skulle vi fotograferas för våra passerkort. Man skulle ha med sig 250Kr med för kåravgift samt passerkort, dock hade jag ju helt glömt av det i min stress^^ så jag betalat det på måndag istället. Såg att det var några till som hade glömt av, så det gör inte så mycket^^ Trodde först att vi skulle fotograferas för klassfoto :P dock hade det inte gjort nåt eftersom jag faktiskt hade sminkat mig haha^^

Efter fotograferingen gick jag förbi entrén och plockade på mig en csn-blankett och sen ut ur skolan mot bussen.
Började prata med en av tjejerna i klassen och hon var jättetrevlig^^
Jag nämnde att jag använde ritplatta och så vart vi påväg till webhallen för att hon ville kolla en. Dock vart det inget köp, hon ska få testa min på måndag först^^
Sedan köpte vi mat och åt på trappan vid hötorget och babblade en massa. Efter det gick vi och kollade på termosar och väskor till hennes son.
Hittade själv en apsnygg adidasväska, axelremsväska, på stadium. Ska köpa den när jag har råd^^

Sedan åktes det hem och jag var hemma runt 15:18. Jätteskönt att vara ute och röra på sig lite! ^^ Blir så stelt av att sitta inne hemma hela tiden. Det ska bli riktigt skönt att börja skolan nu om en vecka :) den 17:e.


Wihu!! <3 :D

Kram Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0