Tisdagsplugg

Hejhej!

Gud va varmt det är i mitt rum!
Men kan ju inte sänka för mycket heller då igelkottarna kan bli kalla.

Lillemor ligger och sover i min säng under täcket. Hon mår lite dåligt, låter riktigt förkyld =/ Jag hoppas bara hon frisknar till snart! Vill ju inte att hon ska må dåligt. Hon fick två pinkies förut idag som hon tyckte mycket om. Vatten gick dock inte ner.
Zaita ligger och sover i min ryggsäck, som hon har gjort hela dagen. Blev sur när jag kikade in till henne^^

Imorse när jag vaknade tittade jag på klockan och såg att hon var 06:40, följt av en massa dunsanden i köket under mig.
Mamma skulle åka till Danmark med sin arbetskompanjon och hennes man som också var här skulle skjutsa henne till station där hon skulle bli upphämtad.

En massa duns och spring i trappan ett tag innan det blir någorlunda tyst. Jag somnar om men vaknar sen igen. Ringer mamma som är i rummet breve ^^haha. Behövde ge henne ett papper att posta på vägen.

Efter en stund somnar jag om och vaknar sedan runt halv elva av att mamma ringer mig.
Jag vaknade inte av mina alarm, så det var ju tur att mamma ringde :)

Eftersom jag igårkväll hade tänkt sätta på en film som jag kunde somna till (som jag alltid brukar), men såklart hann jag somna redan vid valalternativen, så satte jag på filmen på morron istället och kollade en liten stund på den för att vakna till. Surf's Up tror jag den hette^^ nån "cool" 17-årig pingvin som surfar :P haha

Sen tog jag mig upp ur sängen och satte mig vid datorn för att börja arbeta med mina inlämningar som har deadline på torsdag. 3st är det att göra, men jag är på g. :P Inte så skitmycket kvar att göra egentligen, men kommer ändå ta all tid jag har på mig.
Kommer säkert sitta där o ska lämna in 2 minuter innan deadline som jag brukar göra^^ haha.
Ska dock försöka undvikas! :P

Så hela dagen har jag suttit och arbetar, glott på internet och varit jättevarm. haha
Under kvällen har jag blivit snuvig med.

Har kollat blocket och mejlen regelbundet hela dagen med, lade ut en annons på blocket igår för sökande av boende. 90 jäkla spänn kostade det! >_< maxpriset. Dom tar ju inte dåligt betalt dom.
Men har fått flera erbjudanden iallafall. Första mejlade 00:51 inatt och sista hittills ringde 23:02 ikväll :P
Ska iväg och kolla på två stycken rum imorgon i Skarpnäck. 20kvm vardera.

Så jag ska upp vid 7-7:30 imorgon bitti och ta tåget 08:23 härifrån. Så kommer jag hem runt ett förhoppningvis och så har jag hela dagen på mig att plugga :) och så får jag en liten paus med från pluggandet med att åka in till stan o få lite frisk luft (om man nu kan kalla stans avgaser för frisk luft^^) Okej, de 1,2km till och från tåget då :P

Så nu innan jag får ont i ryggen och blir alltför hungrig ska jag ta och sätta på pingvinfilmen, bädda ner Lillemor på golvet och somna :)

Godnatt!
/Jacqueline

Kommentarer
Postat av: Tjelsi

Har du igelkottar?! :D



Vad äter sådana egentligen?

2009-03-20 @ 22:27:48
URL: http://tjelsi.com
Postat av: KlonKvinnan

Japp :) 2st söta tjejer.

Afrikansk pygméigelkott är det.



De äter väldigt mycket faktiskt. Basfoder är kattmat torrfoder av hög kvalité, sen är insekter viktigt (tex mjölmask, zoofobas, syrsor, kackerlackor, äppelsnäckor) och även pinkies (nyfödda musungar).



Utöver det kan man ge kokt pasta/potatis/kyckling/fisk/ägg, rå nötfärs, rå äggula, leverpastej, grönsaker, frukt är lite exempel.



Viktigt är att inte ge produkter med mjölk i då alla igelkottar är laktosintolleranta. Men tex ost och barnmat utan laktos ska gå bra.



Alla kottar gillar inte samma saker. Min ena älskar pinkies och leverpastej medans den andra älskar larver^^ Så man får testa sig fram med vad de gillar att äta.

2009-03-26 @ 13:44:38
URL: http://klonkvinnan.blogg.se/
Postat av: SaraSatmara

Brorsan bor i skarpnäck, å de e fint :D

2009-03-26 @ 20:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0