Dagens dag

Har man fått skrivfeber idag, eller vad?^^

Sitter och tråkmuppar på kontoret fortfarande. Har kvar o göra men det är typ en minigrej. Bara att jag inte pallar för tillfälllet.

Igårkväll åt jag och mamma korv och potatissallad till middag, yeum. Efter det skickade vi in en ansökan om sommarjobb på systembolaget som jag redan nämnt.
Sen gick jag upp till mitt rum, tittade till Lillemor som inte mår alltför bra tyvärr. Superförkyld är hon och har varit det i ca 2 veckor. Höger näsborre är ju typ helt igentäppt och hon snorar en massa. Kikade in i tröjan där hon sover och den var helt snorig! Stackarn.
Gissar på att det var hennes mage som bubblade supermycket med, och hon verkar ha gått ner i vikt. Inte bra...
Fast annars är hon pigg och kry som vanligt. Äter och dricker som en igelkott ska (om hon inte kör ramadan på nätterna när jag inte ser).
Bestämde iallafall mig för att ta henne till veterinären idag.

Efter att jag nattat henne i tröjan igen lade jag mig i sängen och kollade på underbara Dexter <3
Sen nångång somnade jag och vips var det morgon!

Vaknade tjugo i sju, innan väckarklockan ringde!^^

Ringde veterinären på morgonen idag, men självklart hade de inte exotic-veterinären inne idag, så jag ska dit med henne imorgon på morgonen klockan 07:45. Det betyder att jag måste åka hemifrån imorgon med tåget klockan 06:48, Yeaj! :P
Men vad gör man inte för djuen :)
Fick skjuts ner till station imorse av mamma med, vilket var _väldigt_ skönt :)

Och så sker det någonting mer STORT imorgon! :P Gissa vad...
Jag ska ta bort min tandställning! :O Den har bott 5 år i min mun och nu ska den av.
Kommer kännas jättekonstigt, typ som att läppen sitter två decimeter utanför munnen^^

Min kära tandställning... tänk vad mycket den har varit med om!
En massa mat, tandkräm och hångel.

Och kära lilla Lillemor får följa med in till tandläkaren med^^ ringde och frågade idag. Dvs om hon inte måste stanna på djurkliniken några timmar.
Jag har tid hos tandläkaren 10:15 så jag funderar på att sitta och vänta på henne där så kanske jag kan få med mig henne på en gång till tandläkaren sen. Tandläkaren ville gärna se på kotten med :D haha.

Sen ska hon få följa med till Ligistfilm också, eftersom det annars skulle ta mig typ 3h att åka hem och tillbaka.
Snacka om VIP-kotte! ;)
Men eftersom hon är så söt och alla tycker det vore kul att se en igelkott så är det väldigt mycket okej :D hehe.
Zaita däremot, min andra lilla kottetjej, henne har jag inte sett till på 2-3 dagar.. hmm. Får ta och leta efter henne idag. Kan bara nämna att hon är SJUKT bra på att gömma sig! Letade en gång i rummet 3ggr och hittade henne till slut på sista stället jag redan letat på 3 gånger :P

Nu fick jag en ny uppgift, men det kommer jag inte hinna så mycket på (inte direkt för att det är så mycket att göra, men jag är oeffektiv idag), sen ska jag iallafall till lägenheten i stan och slappa lite och äta middag! :P
Fick bestämma maten, så ikväll blir det: lax, kokt potatis och en good sås :)

Sen ska jag åka hem med mamma med 20 eller 21 tåget, så jag kommer vara hemma runt 21-22.
SÅ skönt att mamma tog bilen till station imorse :D heh. Så då behöver vi inte gå hem i snökylan :)

Nu kanske man ska vara något effektiv och göra nåt småvettigt innan man drar.
Men hade fint sålänge!

Tjingtjong!

Hälsningar
Jacqueline

Kommentarer
Postat av: SaraSatmara

Får du behålla och spara tandställningeni en burk kanske?;)

2009-03-26 @ 20:25:26
Postat av: KlonKvinnan

Hehe ja :D jag bad om det, så den ligger så fint här i väskan^^ :D

2009-03-27 @ 15:39:37
URL: http://klonkvinnan.blogg.se/
Postat av: jen

Du måste ju uppdatera oftare.. så att jag har något att läsa på jobbet ;D ses snart, går om sju minuter!! :D

2009-04-10 @ 16:34:10
Postat av: KlonKvinnan

Haha ja :D jag sitter och kämpar med ett lååångt inlägg som jag måste skriva klart först.

har efter det typ 10 st på lager :D hah.

Så det kommer! :) ska blogga nu tänkte jag :D

2009-04-10 @ 16:41:07
URL: http://klonkvinnan.blogg.se/
Postat av: jen

din lilla bloggis..

2009-04-10 @ 17:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0