Fredagkväll :)

Goddagens goddagens!

Har fortsatt med mitt mayaskapande idag. Dock inte kommit så jättelångt, men lite längre! :)
Radion har fått lite baksida och en grej uppe på^^ där alla knappar ska sitta.

Lägger upp en bild senare :) när jag har arbetat lite mer på den.



Tittar på teve och glor på internet som inte är så roligt för tillfället. Internet kan man verkligen tröttna på ibland :P haha. Eller ja, kan hända ofta för mig då jag sitter vid datorn verkligen heela dagarna. (!)

Gjorde iallafall lite nyttigheter nyligen och diskade :) det var skönt! Lite disk kvar dock, men jätteskönt att få bort den där diskhögen som stod i och bredvid vasken och skrek efter att bli diskad^^

Har kikat lite på ritplattor med. Ska nog köpa en Wacom Bamboo A6 med tryckkänslighetspenna. Dom är inte alls så dyra :) hittade mellan 600-1000:- beroende på vart man köper dom och vad frakten går på. Och självklart om det just är tryckkänslighet i pennan. Det är ett måste!^^ så härligt med det.

Jag har ju min målning jag ska göra med, som ena arbetsprovet. Det blir nog en karaktärsdesign, det lockar mest ;)
Ska bli intressant att se vad jag hittar på för karaktär och hur den kommer att se ut! :D men jag har lite tankar och idéer kring den. Lägger upp den med här när jag har kommit nån vart på den :)

Ikväll blir jag enligt planen bara hemma. (Om inte någonting väldigt roligt dyker upp! :P)
Sitta med maya och kanske kolla lite karaktärsreferenser, samt titta på lite teveprogram och dricka gott vin :) låter ju som en helmysig fredagskväll det! Håller ni inte med? ;)

Nu börjar Talang 2009 :) ska ta och kika på det.
Ni får ha det så bra medans!

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0