Nytt verktyg!

Godkväll alla! (snart godnatt^^)

Usch vad jag känner av nu att jag börjar få ont i ryggen när jag sätter mig vid datorn. Bordet är ju så lågt så jag får rätt ont i ryggen av det. Inte skönt med andra ord.

I eftermiddags beställde jag en Wacom Bamboo A6 ritplatta! :D Helt underbart! Äntligen! <3

Såhär ser den ut:



Snygg va!? ;)

Ska bli helt underbart när jag får hem den! :) eller snarare, hämtar den :D hoppas den hinner komma innan helgen. Har lite bråttom med att få den, har ju andra arbetsprovet (målningen) att göra.

Min radio i 3D har gått segt de senaste dagarna. Måste rappa på med den nu! ;O Men kommer nog behöva hjälp med uv-mappningen och textureringen. Helst lite i modellerandet också >_< Är lite detaljer jag inte riktigt vet vad som är smidigaste sättet att göra på. Har modellerat en del som jag ska ha med, men just den vart inte så bra :P vet inte hur det är snyggast att göra så det ser bra och riktigt ut^^ jaja :D det löser sig iallafall.



Imorgon är planen att arbeta häcken av mig^^ upp tidigt och köra ett super-rejs med arbete! :D Måste verkligen hålla det "schemat" också. Ska nog ta och skriva ner allt jag ska göra och följa det. Det brukar kännas bättre när man kan bocka av det som man har gjort och ser vad man har kvar att göra.

Min karaktär kommer nog bli nåt pinupigt eller nån tuff lady ;) har kikat på en del referensbilder på google och det ligger mest åt det håller. Det blir nog bra! :) Måste ju bara få hem ritbordet först, sen jäklar! ;D Då blir det måla av!

Morgondagens plan:
1. Vakna av att väckarklockan ringer
2. Stiga upp
3. Frukost
4. Skriva lista för dagens arbete
5. Arbeta!
6. Arbeta!
7. Arbeta!
8. Luncha
9. Arbeta!
10. Arbeta
11. Arbeta!
12. Middag
13. Arbeta!

Haha :D fin lista! Men det är bra!^^ Bra att ha någonting att gå efter :D

Känner mig nästan trött nu redan av allt jag ska göra imorgon :D haha.


Ska se vad som går på teve nu då.. Jordan, rättsläkare började för 8 minuter sedan på 4an. Efter det är det Medium, wohu! :)
Det är Navy CIS as usual på 3an också. Tittar på det nu^^ eller halvtittar snarare.
Såg igår att Jordan, rättsläkare började helt från början igår. Säsong 1, Avsnitt 1. Så ni som vill följa det bör hänga på nu :) Inte för jag vet om jag själv kommer göra det, kanske :)

Alltid när jag ska skriva bara lite kort om vad jag har gjort så lyckas det ändå alltid bli en massa text :D Kan inte riktigt skriva kort har jag kommit fram till :P Smileysarna kan ju råka svämma över ibland med :D hehe

Lillemor fick en snällt uppvaknande idag med^^ Kollade till henne = väckte henne, och sedan kom jag på att jag lika gärna kunde bada tassar och mage och klippa klorna samtidigt^^ Hon vart ju kanske inte så jätteförtjust i det. Men hon är mycket mer lätthanterlig nu än vad hon har varit innan.

Och för att nämna, inatt var igelkottarna såå jobbiga! :D haha. Kunde ju inte sova typ! Började ljusna innan jag somnade om. Vaknar alltid när Zaita börjar pipa, och sen gör hon det titt som tätt så jag kan inte somna då. Och sen så försökte hon 2ggr ta sig in en av mina klackskor.. och sen försökte hon klättra in i en stående pappersmapp jag har. Sen skulle hon också böka omkring vid soppåsarna. Tro inte att igelkottar inte låter någonting! :D Man kan bli tokig när de håller på och röjer runt en massa!

Till sist slutade dom iallafall och gick väl och lade sig eller så :) Så jag kunde iallafall somna sen :D
Men man blir ju lite trött på morgonen när man vaknar sen då man typ nyligen vart uppe^^ haha

Vi får se hur det blir denna natten! :P jag hoppas jag kan få sova lugnt, men det återstår ju att se :D haha
Nu ska jag ta och lägga mig i min skööna säng och titta på teve och vila ryggen! :) Trevligt det.
Lite fler folk förresten som kollat min blogg idag med! :) 10 stycken. En förbättring iallafall! :D Alltid trevligt när det är fler som kollar ens blogg under dagarna :)

Men hade så fint nu så hörs vi imorgon igen!
Godnatt!
:)

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0