Matte Painting, Matte Painting och mycket mera ...

Tjoho!

Nu var det dags igen!

Har hållt på med en del grejor här under veckan som var.
Matte Paintingen är mer eller mindre färdig, och vi har också fått en ny som ska vara färdig på måndag :)
Det är jätteroligt med mattepainting :D väldigt pilligt, men väldigt roligt! :)

Första matte paintingen var ju på ett tempel, där vi skulle behålla det största templet i mitten och sedan frilägga och matcha in andra objekt från fler bilder som vår lärare hade.
Men man kunde också välja fria bilder, så det gjorde jag också :)
Det är en blandning mellan lärarens bilder och andra bilder.


Såhär blev resultatet! :)




lägger upp en före och efter bild igen, så det kan jämföras bättre :)





Nu skall jag fortsätta på Matte Painting numero 2 som vi fick igår som skall vara färdig tills på måndag :)
Vi skall arbeta från bilden vi fick av våran lärare, antingen skall man ändra årstid eller göra någonting extremt, som att till exempel göra sönder byggnader, översvämning etc.

Jag gör om årstiden till vinter och såhär ser det ut för tillfället!
Jag har nyligen börjat, så den är inte färdig förren i slutet på veckan eftersom det är en hel del mer pill då jag ska måla på den också och inte bara matte painta med att lägga ihop bilder.


Såhär ser den ut för tillfället!

Original och WIP Matte Painting




Nu skall jag fortsätta på Matte Paintingen samt göra en breakdown på den första Matte Paintingen till Showreelen! :)
Hejsålänge!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0