Vatten, Vatten, Vatten

Hej!

Det var mucho längesen nu!

Jag sitter och nöter som en idiot i skolan!^^
Sitter och gör vatten (ocean), rök och andra roliga dynamics och partikel-grejer :)
Dock är det extremt pilligt och tidskrävande, och inte minst energikrävande! haha.
Har suttit med det här havet i några dagar nu, det blir bättre bitvis, men inte så som jag vill ha det ÄN.
Men det kommer :)

Tänkte ha min Showreel klar sista september så jag kan börja söka praktik sen.
Det är dags! Vill verkligen in på ett visst företag, hoppas hoppas man kommer in där!

Jag är den enda i min klass, och en av de få i branschen (i sverige) som nischar mig inom dynamics, partiklar, simuleringar etc. Det behövs därute, men det tar tid och mycket tålamod kan jag tala om!

Det finns mängder av tutorials inom modellering, texturering etc, men knappt några inom dynamics och partiklar!
Dom man hittar är inte många, och majoriteten av dom är antingen:

1. utan ljud
2. utan ljud men med kortare textsnuttar om vad som händer
3. med ljud men inspelat för långt ifrån programmet så man inte ser vad som klickas på och vilka värden som skrivs in
4. inte på engelska, utan på tyska eller nåt annat språk där man inte förstår vad som sägs
5. där det inte förklaras vad som görs, utan det bara görs

Detta är ganska irriterande :P men man kan ju se det som en konst sen när man väl lyckats, att man faktiskt lyckats fast det varit skitsvårt!

Det finns inte heller någon utbildning i sverige med inriktning inom detta området.

Jag kan inte heller knappt fråga någon om hjälp eftersom ingen vet nånting... haha

Så ser man också dessa sjukt grymma simuleringar på nätet som man bara blir så avis på... :P grr! haha.
Men det kommer, det kommer! Om några år så är jag sjukt grym! :)

Men nu skall jag hem, det blir till att fortsätta med havet imorgon :)
Ska nog fixa till min rök också. Jag lägger upp här på sidan sedan.

Tjingeling och ha det fint! :)
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0