2 veckors uppdatering

Jag har varit lite seg på att skriva de senaste två veckorna. Det har både varit för att jag helt enkelt glömt av, jag har haft för mycket att göra och att jag skrev på ett megainlägg till bloggen (som redan är publicerat).

Förrförra veckan var det en tuff vecka med LIA-rapportskrivning. LIA= Lärande i Arbete. Vi hade vart ute i 10 veckor på praktik och skulle skriva ihop en mördarrapport om hur vi har arbetat och vad vi har gjort på företaget osv. Satt som en tok och skrev och det var SÅ skönt när jag hade lämnat in rapporten :)

Jag och mamma åkte sedan på lördagen på helgen och hämtade min nya dator som jag hade beställt två dagar innan :) det var riktigt skönt! Äntligen en ny burk som fungerar och är suuper :) Jättenöjd! Min gamla kraschade ju ca en månad tidigare och eftersom datorn är mitt verktyg som jag arbetar med så måste jag verkligen ha en bra fungerande. Dock räckte inte budgeten till en ny skärm, men pappa sa sedan att han skulle betala den till mig, så det ska bli supernajs när den kommer! :) 24", HDMI, 4gb ram och i Full HD upplösning :D!



Jag hade hittat en lägenhet på blocket som jag var intresserad av och skulle åka och titta på den, så jag och mamma åkte dit. Den låg vid Universitetet och var suuperfin! :) 24kvm men kändes mycket större och rymligare! Stor hall, toalett, rum och ett komplett kök :) Det fanns även två bastu och ett gym som man fick använda hur mycket som helt gratis.
Jag skulle höra av mig på kvällen ifall jag ville ha den eller inte.

Mamma åkte hemåt och lämnade av min dator och matade katterna, och jag åkte in till Gamla Stan för att äta glass med Martin :) Det var mycket trevligt! Vi pratade en massa om lite allt möjligt, men jag måste säga att det var svårt att hitta till glassen! haha :D Men till slut fick vi tag på våran glass iallafall! :)

Sedan åkte jag hem, lade mig i mammas säng och tittade på Robinson och åt glass :)
Ringde också tjejen som hyrde ut lägenheten och sade att jag jättegärna ville hyra den, och jag fick den! :) Underbart! Dock fick jag bara ha den till sista maj, men det var det värt ändå. Vi bestämde att jag skulle gå nycklar och skriva kontrakt på onsdagen den kommande veckan.
Så råkade jag somna i sängen med^^ Vaknade efter ett tag och gick över till lilla huset för att somna i min egen säng istället :) först var jag vara tvungen att ge Lillemor sin banansmakande medicin.

Dagen efter var jag seg och kom inte upp förren vid 12-tiden kanske. Låg och tittade på Dexter några avsnitt innan jag steg upp för att sedan packa upp min nya dator :) yeaj!



Måndag igen och vi hade möte med en kille som heter Salla som är musikproducent.
Jag och två till i klassen skulle göra en musikvideo för en nykommande artist de arbetade med så det skulle bli roligt. Praktik nr 2 var då detta vi skulle börja på.

Vi skulle troligtvis få göra musikvideon till den nykomlingen, som heter Stor och han har gjort låten ihop med Petter.
Så det skulle bli en större produktion och hade varit riktigt fränt att få arbeta med :)

Vi skulle få information om ett möte med artisterna och få lyssna på låten så snart det gick.
Efter mötet åkte tog vi oss til gamla stan och satte oss och åt på en restaurang för att diskutera projektet. Vi kom på en cool idé och sedan efter ett tag åkte vi hemåt. Det kändes som en bra och välarbetad dag, det var super.

Resten av tiden blev en hel del hemmasittande, lite festande och träffande av kompisar till uppdateringarna kom om vad som hände på musikvideofronten.

Vänta på nästa inlägg så får ni veta mer om musikvideoprojektet med Stor och Petter! ;)

Tills dess: Ha en fin kväll! :)

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0