Dröm

Inatt drömde jag en skum dröm, som vanligt :P
Skrev faktiskt ner den så att jag inte skulle glömma av :)

Here it comes:

Jag var hemma på landet och gick över till Stora huset, där i hallen stod (jag tror det var) erik billing (som var med i Robinson) och en annan person och stod och pratade (dock vet jag inte vem den andra va).
Jag ställde mig bredvid erik och han av någon anledning gjorde illa mig och tog strypgrepp på mig osv. ;S
Sen sade han på sin skånska:
"-Alla skåningar är nazister!"
Och jag trotsade då honom och sa:
"-Alla skåningar är inte alls nazister!"
Då blev han jättearg och slog mig jättehårt i magen! :O
Han sade det ännu en gång och jag trotsade honom igen, för inte tänkte jag ge mig, och så slog han mig ännu en gång jättehårt i magen! Vek mig av smärta bägge gångerna.

Sedan gick jag ut för jag pallade inte med fler slag, så föll jag i gräset som var blött och mitt gosedjur grisen hade jag i famnen med mig. Vi låg där en stund och de två andra bara gick förbi.

Jag hade fått en skoluppgift också som jag skulle ha klart dagen efter och lämna in. Det var blandning mellan några uppgifter och tester som skulle göras. 5-6 fetare häften som jag skulle göra och läsa, inte direkt superpeppad :P
Fick ju dom inte ens en dag innan heller, utan på eftermiddagen/kvällen och skulle vara färdigt kommande morgon.
Jag hann iallafall göra klart 1-2st och nästan klart 1-2st.
Kände mig jättestressad på morgon då allt skulle in, men jag hann inte göra klart så det jag hade gjort lämnade jag iallafall in.

Jag hade ju sökt in till en 3D-utbildning, så jag hade tänkt att börja på en karaktär som jag skulle skicka in som arbetsprov. Nu var jag i Eksjö <3 på trottoaren precis innan genvägen i skogen och frågade nycole i klassen om hjälp (som jag gick med). Hon sa:
"-Aa men det är inte så lätt att bara börja, du måste ju veta vad du ska göra också." Men jag visste ju redan att jag skulle göra en karaktär^^ Men aaja.

Hon vägrade när jag frågade om hon kunde hjälpa mig när jag hittat en karaktär! Precis som hon vägrade hjälpa mig med att uv-mappa på rätt sätt... (vilket hon fortfarande gör)

Sedan efter lite letande hittade jag en karaktär som jag visste att jag ville göra. Det var en blandning mellan en hottentott och snusmumriken :P Var tydligen en figur som redan fanns i mumindalen, så ingen påhittad av mig.
Kropp som en hottentott och kläder och ansikte som snusmumriken.

Sen frågade jag två kompisar, rickard och kalle på msn ifall de visste vart jag kunde hitta en sånan bild som referens så jag kunde modellera efter den. Bägge hade bilder på någon i muminserien för de var helt galna i dom figurerna.

Sedan hoppar drömmen vidare och jag och minst 30 pers titt är på nån slags tillställning, fast bara för oss.
För att boka rum eller lokalen var man visst tvungen att vara minst 30 pers. Det var flera rum och en maassa dukade bord. Istället för namnlappar vid sittplatserna var det lappar där det stod vad det var för alkohol i glasen :P haha.

Jag och en till, och (jag tror det var) harry potter och min lillasyster var ett varsitt lag. Vi skulle vara med i ett tevespel (som simpla 3D-figurer) och folk skulle spela oss ;P Först ena laget och sedan andra laget. De två var dock tvungna att ha samma dricka i sina glas, och samma för mig och min lagkamrat. Så jag gick runt större av delen och läste på lapparna vid sittplatserna för att leta efter matchande drickor :D

Sedan var jag någon annanstans och jag tänkte på stora fågelspindlar, så ville jag hålla i en. Men där var inga spindlar, utan det var stora krabbor istället! ;O Jag hade inte lika lust att hålla dom i handen då jag troligtvis skulle blivit klämd i fingrarna :P

Det var min dröm denna natten! :D Hoppas det kommer ännu en intressant imorgon!

/Jacqueline

Kommentarer
Postat av: Robin

Jag.. tror.. du har en mentalt sjuk andra personlighet som bara visar sig om nätterna :P

2009-04-30 @ 17:33:59
URL: http://www.iamrobin.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0