Lördagsfestligheter

Lördag 28/3

Idag hade jag, jennie, erika och carla bestämt att vi först skulle ses i stan för att shoppa, käka lite och sedan dra ut på krogen. Kul att få hitta på nåt roligt mellan alla arbetsdagar då man har ledigt med tid^^ Hade inte heller träffat carla på evigheter så det skulle bli roligt.

Vaknade och slappade ett tag innan jag skulle börja packa ihop mina saker för att sedan ta tåget kl. 12.23 in mot den stora staden. Som vanligt gick jag såklart för sent och fick lov att kuta till tågstationen.

Andfådd och varm kliver jag på tåget och får ett sms av jennie där hon undrar vilken vagn jag tar. Mellanvagnen i vanlig ordning^^

När jag åkt förbi bällstastation undrar jag vart jennie tagit vägen, och tänker sedan att hon säkert kliver på på nästa station. Väl framkommen vid nästa station ser jag ingen jennie och jag undrar vart hon håller hus. Är nära på att ta fram telefonen och ringa henne, men då kliver ett välkänt ansikte på tåget. Hon hade bytt hårfärg^^ och det var väldigt fint må jag säga!

Vi babblar på och jag talar om min otroligt pinsamma historia på krogen typ två veckor tidigare. SÅ pinsamt. Och hon bara skrattar såklart^^ Rätt mycket också.



Den pinsamma historien (och fortsättningen):


Några av oss i klassen, två kompisar till den ena och deras två arbetskamrater skulle ut på krogen och vi hamnade på ett ställe som hette Fashing.

Vi hade diskuterat på förfesten om att gå till ett 18-års ställe då den ena av oss var under 20. Annars så kunde man ju alltid testa på 20-års ställen eftersom alla vi andra i sällskapet hade rätt ålder. Jag vet inte vad det var för ålder på Fashing, men om någon inte skulle komma in skulle det ju varit personen under 20.

Vi står och köar i nån halvtimme och gissa vem som inte får komma in?
Jo JAG.

Vakten: Du kommer inte in, du är för full.
Jag: Va? Är jag för full? (väldigt förvånad)
Vakten: Ja, jag ser det på dina ögon.
Jag: På mina ögon? (irriterad)
Vakten: Ja. Jag ser på dina ögon att du är för full.
Jag: Eeh.. jaha okeej.. (trött på vakten)

Vänder mig mot en av de som följde med ut. Han frågar mig hur mycket jag drack innan och jag svarade ungefär 4 glas vin och att jag inte va full, som vakten sa (det var för övrigt en tjurig vakt, finns tyv'ärr många såna).

Vakten: Gå en sväng och köp kaffe på till Seven Eleven och sen kan du komma tillbaka. Man blir piggare av koffein.
Jag: Jag gillar inte ens kaffe.
Vakten: Okej, té då.
Jag: Men det är inget koffein i té.
Vakten: Jo det är det, men det är inte så många som vet om det.

Vi gick ur kön och gick en sväng, jag pratade då självklart bl.a. en massa om mina igelkottar hemma^^. Efter en stund kom vi tillbaka igen och vi fick komma in. Jag frågade hur mycket det kostade att komma in, och fick svaret 20:-.

Väl inne blir jag bjuden på en öl och vi sätter oss på en "bänk" som sträcker sig hela sidan. Jag har ju ett kanske lustigt sätt att sitta på, då jag krokar ihop mina ben i varann. Om man sitter med korsade ben, och tar då höger ben som är korsat över det vänstra och sedan krokar högerfoten bakom vänsterbenet, då har man min tjusiga sittställning.

Efter massa prat och ölen i hand försvinner jag framåt. Jag faller framåt, hinner inte kroka av mina ben och jag faller pladask med krokade ben mitt på golvet. Och inte bättre var det att baren var precis framför mig. Jag har nog inte tyckt något varit så pinsamt på länge haha. Fy!

Personen bredvid mig skrattar inte ens, utan säger bara "det var tur att inte vakten såg dig" men jag var ju tvungen att säga att jag inte hann kroka upp benen haha. Jag håller fortfarande ölen i handen och viftar och har mig samtidigt som jag för en diskussion. Självklart skvätter jag ner mig med öl och borstar sedan bort det lite halvdant med handen.

Den andra personen skickar iväg ett sms till de andra och frågar vart de är, och de svarar att de är längre fram på dansgolvet. När vi druckit upp ölen går vi och dansar med dom.

- - - - - - - - - - -

Vaknade upp med ett ont huvud senare på eftermiddagen och illamåendet kom ett tag efter som självklart höll i sig hela kvällen.

Jag kollar i min väska och undrar vart tusan den ena hundringen hade tagit vägen. Jag hade fått 200:- innan jag gick ut och eftersom det bara kostade 20:- att komma in borde jag ju ha haft 180:- kvar i väskan. Men Nix Pix. Jag förmodade sorgset att jag hade tappat den.

Det tog mig nog 1½ vecka och många funderingar på vart dendär hundringen hade tagit vägen, innan jag hittade kvittot.

Fashing, 120:-
Suck! :P

Inte så konstigt att den hundringen inte fanns kvar i väskan då. Jaja, då var den gåtan löst iallafall.



Vi fortsätter prata om lite allt möjligt och efter en liten stunds tågresande var vi framme vid tekniska högskolan. Vi tog tunnelbanan till T-centralen och gick in på SL-center för att vänta på Erika. Efter ca en kvart kom Erika och vi gick iväg till h&m för att kolla på kläder. När man kom in i affären så fick man nåt erbjudande om att ifall man handlade för minst 400kr så fick man ett 100-kronors presentkort på köpet. Men självklart hade de ju gjort så att man inte fick använda det under just det köpet, suck.

Jag hittade iallafall en klänning och en jacka som var fina och Erika som hittade klänningen först, skulle ha den också. Jag testade kläderna i provrummet (som det var lång kö till) medans de andra väntade på bänken utanför. Vi var lite stressade eftersom det var lördag = systemet stängde kl 15 och vi hade ca 20-25 minuter på oss. Så efter en del velande om hur vi skulle göra (stå i kön för att betala eller hänga undan plaggen någonstans) kom jag ju på att man kunde lägga undan dom i kassan och att de andra kunde ta sig till systemet och så skulle jag komma dit senare. Det var ju trots allt bara typ 2 minuter därifrån.

Kläderna blev undanlagda och jag tog mig till systembolaget med tio minuter kvar innan stängning. Självklart var det kö in också^^ Men jag kom in och upptäckte att Carla hade kommit dit redan. Hälsade på henne och plockade på mig det jag skulle ha att dricka under kvällen. Ingen liten kö därinne till kassorna heller, uscha :P
I kön får Carla syn på en tydligen "jääättegod cider" och vi tar alla varsin :P haha.

Carla ville ha ett par skor så vi gick till nån skoaffär och där hittade hon ett par jättefina (och höga) klackskor! :)
Erika åkte hemåt för att byta om och vi andra satte oss på ett café sålänge. Efter en stund kom Erika och vi satt där en stund till innan jag begav mig mot min pappas lägenhet i stan för att duscha och de andra till hemköp vid centralen för att jennie den veggien skulle köpa örtbiffar och sedan ta sig till min pappas lägenhet i stan.

Jag stod fortfarande i duschen när de kom men blev snart klar och möttes av alla slurpade på ett glas vin. Of course :P Där får man alltid vin.
Vi satte oss i soffan i min lillasysters rum och kollade på teve, pratade och drack vin tills vi sedan skulle äta. Det blev entrecote med potatisgratäng, bearnaisesås och vin^^

Efter maten satte vi oss i soffan igen och gjorde lite drinkar och drack av drickat som vi hade köpt på systemet. Det var gott^^
Tyvärr blev vi alla så himla mätta så vi höll på att däcka av trötthet, haha :P Teven var på också och jennie klagade högt på att vi kollade på teve :P Men till slut lyckades vi iallafall röra på oss vi skulle till nåt ställe vid medmorgarplatsen där några av jennies kompisar var.

Vi åkte dit och väl framme när vi ska gå in kommer jag på.... att jag glömt legget! Of course! :P så surt. Jaja, det var ju inte mycket mer med det, fick ju inte komma in utan leg, så jag, carla och erika åkte tillbaka till lägenheten (fanns inga platser därinne o sitta på heller och jennie var redan därinne med sina vänner så hon fick stanna kvar). Jag bytte lite kläder och skor för jag hade ont i fötterna och så tog vi oss vidare igen^^

Vi diskuterade vart någonstans vi skulle gå, klockan började bli mycket, runt halv ett kanske, och vi tänkte dra oss till Harry B James som jag inte varit på på jättelänge (2 år typ). Vi skulle förbi där jennie och hennes vänner var först, som låg i närheten. Det var nn gayklubb som denna kvällen var straightklubb istället. Dock för dyrt att gå in tyckte vi så hon fick ha det så kul där med sina vänner utan oss. Det var öppet till 05 och tydligen var det jätteroligt :P Får bli en annan gång! :)
Vidare till Harry B, dock är det ju inte så superkul där eftersom vakterna är inte så jättetrevliga och det är så JÄDRANS hög musik hela tiden! Man måste ju skrika åt varann för att höra någonting (om ens hör nåt även då). Men det var faktiskt rätt trevligt därinne denna gången. Hjälpte nog att man inte hade varit där på länge :P Lätt annars att man blir trött på stället.

Vi köpte lite öl och cider och sedan bjöd carla oss på tequila :D! Yum!
Tänk att vi hade bord också :P tur att vi fick det, inte det lättaste direkt. Annars får man ju bara stå vid baren och det kan ju vara rätt drygt.
Mötte också på en jobbig och fjantig kille som satte sig vid mig o började ta mig på ryggen rätt intensivt ;S
Han tjatade på att jag skulle dansa med honom men jag ville inte och sedan gick han iväg. Sen gick han förbi lite senare och blinkade åt mig. Killar förstår inte när tjejer inte är intresserade, måste vara nåt de saknar i hjärnan, som japaner gör då de inte tål sprit. Killar hajar liksom inte när tjejer nekar dom.

En stund senare satte han sig vid bordet igen och raggade på carla istället (suck :P) och höll på typ likadant.
Sen typ slänger/sträcker han sig över bordet till andra sidan där jag satt och drog ner min mössa o hade ett fult flin i fejset.
Vad är grejen!? Förstår verkligen inte vad killar har för problem. Vem brukar göra så på en okänd människa liksom? :P
Verkligen barnsligt. Och man framstår bara som en jobbig 5-åring.
Men det kanske var hans raggteknik?

Erika och Carla vart fulla, dock inte jag men det var en trevlig kväll! :) man behöver ju inte vara full för att ha kul.
Jennie var ju kvar på stället som stängde senare så vi andra åkte hem åt olika håll för att sova efter kvällens festligheter ;P

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0