Förberedelser inför morgondagens musikvideoinspelning!

Måndag 16/2

Imorgon är det dags att spela in Lili & Susie's musikvideo till deras nya låt "Show me heaven" som de tävlade med i Melodifestivalen!

Kom till Ligistfilm halv 10 på morgon. Fullt med grejer står framme vid dörren samt inne i det stora rummet. Kameror, stativ, och sitter och arbetar. Fyra stycken av oss skulle åka iväg till inspelningsplatsen där vi skulle spela in musikvideon där vi skulle vara klockan 15 för att förbereda inför morgondagen.

Telefonen ringde och Carl kom in där jag satt vid datorn och sa att Lotta behövde hjälp med att bära hit matvarorna från Hemköp. Jag tog på mig ytterkläderna och gick bort till Hemköp och hittar henne snart i kassan.
Fullt med mat!^^

Vi börjar packa ner all mat i matkassarna och jag ska lyfta ner ena kassen på golvet och vad händer? Jo kassen går såklart SÖNDER! Suck... Några av varorna rullade ut och jag tog upp det igen och satte tillbaka kassen med maten i där man lassar i allt. Då gick den sönder ännu mer! Tanten bredvid mig hade precis packat klart sin kasse och skulle gå, och vad händer? Jo hennes påse går OCKSÅ sönder! Snacka om dåliga papperskassar! :P håller ju inte för någonting.
Vi får nya kassar av kassörskan och fortsätter packa. När vi är klara går vi tillbaka till kontoret. Och vad händer när vi svängt av in på den andra gatan? Jo, en av mina kassar går sönder IGEN!
Herregud säger jag bara!

I vilket fall så kom vi fram till kontoret innan ännu en påse gick sönder haha. Vi ställde kassarna i hallen vid dörren och jag återgick till arbetet.

Klockan är runt 14:30 och vi lassar in en massa grejer som ska med;
Kamera med kameraryggsäcken
Målargrejer (rollar, färg etc)
Köksgrejer (kaffekokare, termosar, kastruller, skålar etc)
Mat (massa pasta, grönsaker, juice, mjölk, salladsdressingar etc)
Övrigt (papper/alvedon/plåster etc)

Vi åker iväg fyra stycken till inspelningsplasten som ligger ute i bromma vid nån bygg/färg/nånting-affär. När vi är framme lassar vi ur allting ur bilen som är typ proppfull, och ställer allt på lastkajen vid ingången vi ska ta med oss allt igenom.

Klockan 15 hade vi lassat ur allt och väntade då bara på att de skulle släppa in oss så vi kunde börja bära ner allt till lokalen. Strax efter blir vi insläppta och först åker vi ner till lokalen och lämnar av utrustningen m.m. och sedan åker två av oss upp till det minimala köket för att ställa iordning med all mat och köksgrejerna.
Efter en kort stund kommer scenen som tas ner till lokalen för att sättas samman.

Jag, Lotta och Carl är nere i lokalen och börjar sedan med att måla/skita ner tre stycken pelare. De var vita och för att de inte skulle sticka ut var vi tvungna att måla dom. Vi rollade dom i sojavatten, som skulle gå att tas bort med vatten efteråt. Så vi kämpade där med att måla pelarna ett tag. Samtidigt sätts scenen upp.
När man är kort i rocken som jag, så fick jag låna en stege som jag skulle stå och måla på.
Jag trodde seriöst jag skulle ramla, eftersom jag är så otroligt klantig av mig.
När jag hade målat så högt jag kunde sade jag till Carl att jag inte nådde längre, och han svarade med att jag skulle ta den andra stegen... mördarstegen.
Stegen som var.... mycket hög och ranglig, NEJ TACK! :P

Så jag sade till Carl att jag var rädd för att jag skulle ramla om jag klättrade upp på den där saken... så han fick göra det istället^^
När Carl står på stegen och målar ena sidan av pelaren, utbrister en av byggarbetarna som arbetade precis bredvid oss: "Den där stegen är fan livsfarlig haha! och jävligt ostadig."
Och där står Carl där och håller på o målar haha^^ så Peter ber mig hålla i stegen så den ska bli stadigare.

En stund efter det kommer ljud och ljus fram till kajen vid ingången och jag och Carl åker upp för att hjälpa till. Hur mycket grejer som helst, och allt körs ner till lokalen (bra med BREDA hissar^^).

När vi kommer ner igen håller Lotta på att klä in nederkanten på scenen i lila tyg och jag går dit för att hjälpa henne.
Ljus och ljud håller på och sätter ihop och testar så att allt ska fungera som det ska till morgondagen. Discokulan är på plats, upphängd på scenens mitt.
Lite mer fixa och dona för att få klart så mycket som möjligt.

Efter 3½ timme borta i lokalen med förberedelser beger vi oss hemåt. Ljud och ljus sitter dock kvar en stund till för att få bukt på de två stående scenljusen.
Klockan är ca 18:30 och vi åker tillbaka till kontoret. Nästan framme svänger vi förbi en lokal där vi plockar upp kamerautrustningen (RED-kameran, stativ, kablar etc). Carl och Peter bär in det i bilen och vi åker till kontoret.
Där fanns det inte så mycket mer att göra, så jag begav mig hemåt för att plugga på min tenta jag har på onsdag, samt att försöka somna tidigt så jag kommer upp och är på plats på kontoret klockan 06:20 då vi alla ska samlas.

Det kommer bli great!

/Jacqueline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0