I Stockholm är det varmt!

Tjolahopp!

Jag far runt lite i sverige här så jag hinner inte skriva allt för ofta.
Med undantag för glömska och lathet också ;P

Det är väldigt varmt i Stockholm iallafall! Har varit väldans hetta ett tag nu, härligt men svettigt! ;P

Jag var i Göteborg under midsommar, yeaj! :D
Blev snabba ryck, men lyckades ta mig till göteborg med intercity för 250:-.
Tänkte vara smart och köpa via tradera där biljetterna läggs ut för 1kr ett dygn innan samt åka på torsdagen istället för fredagen, men tyvärr så skulle ju alla åka då också haha. Så biljetterna steg ju upp till en 5-600kronor, eek!
Fick tag på min biljett på blocket några timmar innan avfärd, men priserna på fredagen hade ju varit detsamma.

Dock är ju intercity-tågen inte dom roligaste att åka med. Tar 5 timmar till göteborg och vice versa, samt att det bullrar och skakar i hela tåget under hela resan.
+ att vi nästan halvvägs vart stående och skulle få stå där i hela 40 minuter! så jobbigt :P
men vi tjänade in 15 minuter så det vart "bara" 25 minuter försenat. Men det gjorde inte så mycket för min kompis var så snäll och hämtade mig på stationen! :) Jag kom fram också nästan halv elva på kvällen.

Jag hade jätteroligt! :)
Var hemma hos min barndomskompis och hennes familj. Var jättelängesen jag var där!
Några år sedan, 3-4? Längesen iallafall! :O

Min kompis och hennes pojkvän som är japan ska flytta till stockholm snart! :D
Hon ska börja plugga här och hennes kille ska fortsätta läsa svenska.
Det ska bli såå kuul! wiho! :D:D

Vi var hemma hos familjen och på lördagen åkte vi in en sväng för att träffa några kompisar och ta en öl :)
Stället vi var på hette Rumpan Bar haha. Det var mysigt, infravärme och billig dryck!
Det stod en blind man och dansade vid baren också :D det var gulligt haha.

Sedan på söndagen så åkte vi till Liseberg, yaj! :D
Det var Jääääättelång kö! Inte vart med om att det vart så lång kö nångång!
Vi trodde att det skulle öppna klockan elva, men när jag kollade på skylten så stod det att det öppnade kl 12, samt att på söndagen den 27.e skulle det inte vara så långa köer, det var bra!

Vi fick skjuts dit <3 och kom dit kanske halv ett eller så, så vi kom ju inte så långt efter öppning och därav den långa kön in.
Vi köpte festivalband med ett inträde till gasten också :D det var skitkul haha

Vi var där tills det stängde och fick sen skjuts hem igen av andra föräldern.
Liseberg är så himla kul och härligt! Helt underbart <3

Vi gick in en sväng på spökbaren gasten också innan vi gick in i spökhuset.
Det fanns ett vitlöksbröd för 39 kronor som vi köpte haha. Men det var gott!
Helt nygjort och mumsigt.

Vi hade spelat inne på spelhuset också om vem som skulle stå först eller sist i spöktåget... JAG kom på den braiga idén och självklart var det också JAG som fick stå sist... hahaha, noo!
Tusan! Men det gick bra ändå :P
Min kompis pojkvän fick stå först eftersom hon kom etta nästan hela tiden när vi tävlade :P
Han vart nog minst lika rädd som jag haha.

Det var faktiskt mycket läskigare än gången.
Kanske hade att göra med också att vi bara var vi 3 som gick! Då kan man ju inte gömma sig in bland alla i mitten, utan man är ju offer hela tiden haha.

Självklart skulle det komma en massa spöken bakom mig titt som tätt också.
Även fast jag såg att dom kom och visste att dom skulle komma fram o hålla på så vart man ändå helskraj när dom närmade sig haha.
Dom spökena har så sjukt bra smink och klädsel samt agerande! Dom spelar så sjukt bra i sina roller så det är galet haha.
Verkar ha en hel del lönndörrar också ;P

Helt klart en supervärd dag som var jätterolig! :) <3
Tack för det!

Jag tänkte sen åka hem på morgonen på måndagen eftersom min kompis skulle jobba tidigt, men det vart så att jag åkte hem på onsdagen istället med 20.42 tåget. Jag vann en x2000 biljett på tradera för 11kronor :D haha.
Så himla bra!

En resa tur och retur till göteborg för 261 kronor, det är inte illa det! :)
Och över midsommar också, inte pjåkigt!

Midsommar i Göteborg <3

Längtar också tills min kompis o hennes kille kommer hit då vi ska äta korv på güthers! :D haha. SÅ gott!

Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0