Hemmafredag

Hejhej!

Blir Godkväll istället för godmorgon.
Har vart lite lat och inte skrivit imorse.

Igår var det Valborg, det var kul! :)
Först satt vi ute några stycken i Rålambshovsparken typ 2h, och jag frös hela tiden. Kallt! >_< uscha. Men sen kom några till så då glömde jag faktiskt bort ett tag att jag frös :P så det var ju bra.

Vid kvart över elva på kvällen så började vi röra oss mot stan igen. Vi skulle hem och festa vidare hos en av de som var med, och där var det väldigt trevligt :)
Fast alla vart så tråkiga och trötta sen. En för en började folk åka hem eller gå och lägga sig :P jag var den enda kl 03 som fortfarande var pigg och ville vara vaken längre. Men nää det fick jag ju inte :P haha.
En av dom som var där hade eget företag och redigerade och compade och hade sig, så det var jättekul att prata med någon som faktiskt vet vad det är jag gör :D någon som vet vad gradings är osv.
Jag och jennie sov över där och sen gick jag strax innan 10 på morgonen. Skulle träffa två hundar som jag ska sitta hundvakt åt ca 2 ggr i veckan^^
Vår kompis som vi sov hos berättade för mig hur man gör toast i stekpannan :D måste testas! Det lät så himlans gott^^ Toast är ju underbart.



Skulle träffa hundarna i Vanadislunden, men hon kom till Universitetet med bussen med dom istället :) skönt!
Ska passa dom imorgon och sedan blir det onsdagkvällar och lördagförmiddagar ;P. Men dom var inte så gamla, 8 och 15 månader. Den ena var Greyhound och den andra en blandras mellan 4 olika raser, minns dock bara två av dom :P Labrador och Berner Sennen. Väldigt busiga och goa verkade dom :)
Dock får jag inte så jädrans bra betalt, riktigt pinsamt kasst faktiskt >_< men kan ju passa dom tills jag hittar någon som ger bättre betalt :P då byter jag.

Ska kolla på en lgh på måndagkväll också :) Ska bli jätteintressant! Hon verkade jättetrevligt och snäll. En etta i danderyds sjukhus. 34kvm, 10kvm inglasad balkong (som man kunde öppna helt) med eftermiddagssol, kaklat badrum med badkar, nyrenoverad tvättstuga :) Låter ju inte helt fel! ;)
Hoppas jag får den! :) Den hyrs ut från och med 1 juni och jag har ju denna till 31 maj, så det vore ju perfa! ;)



En liten stund efter hundträffen gick jag iväg till ica här. Jag tänkte köpa pommes frites och bearnaisesås och snus.
Vart lite mer :D

Jag köpte:
Bröd
Skinka
BBQ-stek (stooor, nästan 1kg ;))
Potatis
Bearnaisesås
Baguette
Vitlökssmör
Snus

Jag är nästan helt säker att jag lade fram 2 hundralappar. Det kostade 238kr och jag tog med mig 3 hundralappar. Har lagt dom i väskan och plockat ur dom osv under förra veckan och helgen för att ha med mig när jag ska ut. Men när jag hade gett henne dom så skulle jag leta i fickan ifall jag hade 38kr i småmynt. Men det hann jag inte med, för hon gav mig 62kr tillbaka :S
Hon vecklade ju upp lapparna och så, och på kvittot står det att jag betalade kontant 300 och fick tillbaka 62kr. Men nä jag är nästan säker på att jag bara gav henne 200! :O Annars så låg det en gömd hundralapp där i en annan hundralapp :P
Jaja. Antingen betalade jag fullpris eller så fick jag det 100 spänn billigare :P

Gjorde iallafall maten sen. Stekte köttet, klyftpotatis i ugnen och baguette i ugnen. Dock ville ju självklart inte klyftpotatisen bli gjord, så jag lade det i stekpannan istället, där den inte hellre blev helt gjord, så jag stoppade tillbaka dom sedan i ugnen igen :P då vart dom gjorda efter en stund. Haha^^ krångliga potatisar/ugn.

Men men :) gott var det iallafall. Cider (läsk) på det också och åt framför teven och tittade på Humorgalan :) det var bra.

Nu tittar jag på X-Men på teve (3an). Jag har faktiskt sett den förut :D och den är bra! Hugh Jackman är såå snygg! ;)
Ska ta och lägga mig i sängen och kolla klart på den snart tror jag :) Ska bli mysigt och ligga i sängen.
"Balkongdörren" har varit öppen/på glänt sedan typ 2-halv 3 tiden idag, så får ta och stänga den snart med. Just nu är det dock väldigt skönt att den står på glänt :) skönt med frisk luft!
Har märkt de senaste två nätterna att det är fruktansvärt varmt i lägenheten :P vaknar och typ döör av värme! ;P
Skulle inte känna mig trygg heller att sova med balkongdörren lite öppen då kottarna skulle kunna trilla ner ;O
Nej, det får bli stängd dörr självklart och sen får jag lida i värmen helt enkelt! :D

Nu ska jag fortsätta titta på X-Men och sedan lägga mig :) Mysmys

Godnatt och ha en bra... natt! :D

/Jacqueline

Kommentarer
Postat av: Miscela

SV: Håller inte riktigt med dig... visst hon var bättre förr men jag kan fortfarande inte låta bli att tycka om henne ;)

2009-05-02 @ 09:54:36
URL: http://miscela.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej hej!

vad gör du idag?

2009-05-02 @ 12:32:59
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Linda

okej, går det bra då?

2009-05-02 @ 14:50:36
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: aussie-sis

"etta i danderyds sjukhus", vilken våning och avdelning? Smidigt med både pressbyrå och presentshop i huset. Kan du få såndär bricka med mat och piller om du trycker på en knapp ovanför sängen?

2009-05-03 @ 15:55:54
Postat av: KlonKvinnan

Hahaha. Ja absolut! :P

2009-05-03 @ 15:58:15
URL: http://klonkvinnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0